وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی میهمان عالیشوندی مدیرکل ارشاد اسلامی استان فارس


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد شیراز شد (شنبه 3 دی 1390)



ʼʼ سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یکشنبه چهارم دی ماه جاری به منظور شركت درکنگره ملی بزرگداشت شهیده نسرین افضل وارد شیراز شد ʽʽ


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی كشورمان هنگام ورود به شیراز در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب از سوی سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر استان فارس، محمود عالیشوندی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از مسئولین استان مورد استقبال قرار گرفت.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قراراست در این کنگره به عنوان یكی از سخنرانان اصلی با موضوع نقش زنان در ترویج و ارتقاء روحیه شهادت طلبی به ایراد سخنرانی بپردازد.


کنگره ملی بزرگداشت شهیده نسرین افضل به پاس پایداری و سرافرازی شهیدان گلگون کفن و ولایتمدار استان فارس ؛ خاصه شهید نسرین افضل که در سال 90 به عنوان شهید شاخص زنان و نماد عفاف و جهاد زن ایرانی معرفی گردیده قرار است امروز یکشنبه چهارم دی ماه جاری در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار شود .


مکان برگزاری این کنگره در سالن فرهنگی ، امام علی «علیه السلام» سپاه فجر فارس است و قرار است و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان رونمایی از تندیس شهید افضل انجام می شود .


در دوران دفاع مقدس الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود مشاهده شد (یکشنبه 4 دی 1390)


ʼʼ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جنگ تحمیلی تمام الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود مشاهده شد که این ناشی از روحیه صفا، صمیمیت، قناعت و سادگی بود که در آن دوران وجود داشت ʽʽ


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس/ دکتر سید محمد حسینی در کنگره ملی بزرگداشت شهید نسرین افضل نماد حجاب و جهاد زن ایرانی در شیراز اظهارداشت: با مرور بر تاریخ اسلام متوجه تاثیر حضور و قدر و منزلت زن در اسلام می شویم و این در حالی است که نخسین مومن به پیامبر حضرت خدیجه کبری(س) بود.

وی ادامه داد: در تاریخ اسلام، شیر زنانی را می بینیم که همواره در کنار مردان و در عرصه های مختلف حضور داشتند که حضور زنان در حادثه کربلا، پیمان زنان با پیامبر اسلام برای صیانت از او و کمک به اهداف و تعالی اسلام در آغاز حرکت اسلام و شهدای زن مانند سمیه در صدر اسلام گواه این مطلب است.

حسینی افزود: بر این اساس در می یابیم که در مراحل مختلف انقلاب نقش زنان ایران اسلامی نیز مانند نقش زنان در صدر اسلام بارز و مشهود است که ، زنان در کنار مردان یاری رسان امام راحل شدند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس حضور زنان در زمینه های مختلف به ویژه پشتیبانی و امدادی بسیار بارز است اضافه کرد: نکته قابل توجه در دوران هشت ساله دفاع مقدس، روحیه ای بود که زنان به مردان منتقل می کردند که باعث می شد مردان با صلابت و اطمینان خاطر در جبهه ها و صحنه های جنگ حق علیه باطل حاضر شوند.

حسینی بیان کرد: جنگ مدرسه صبر و استقامت بود و همگان با خلوص نیت و به دور از هر گونه سهم خواهی همه سختی ها را به زیبایی تحمل کردند که این یکی دیگر از تاثیرات حضور زنان در این عرصه بوده است.

وی افزود: جای بسی تامل است، زن که مظهر عواطف و احساسات است در هشت سال دفاع مقدس با روحیه ای که سرشار از بصیرت بود تمام سرمایه خود را در طبق اخلاص قرار می دهد و فرزندان و همسران خود را برای حضور داوطلبانه در جبهه های جنگ آماده می کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در هشت سال دفاع مقدس ایران تمام الگوهایی که در صدر اسلام برای ایثار و شهادت ترسیم شده بود مشاهده شد که این ناشی از روحیه صفا، صمیمیت، قناعت و سادگی بود که در آن دوران وجود داشت.

وی اظهارداشت: استقامت و پایداری زنان ما در همه دوران ها که دشمنان با تبلیغات وسیع سعی در از بین بردن روحیه ایثار، شهادت طلبی و همچنین ایجاد روحیه خستگی در بین جامعه می کردند، نقش بی بدیلی بوده است.

حسینی با بیان اینکه یکی از جلوه های ایثار زنان ایران اسلامی ازوداج با جانبازان و تحمل مشکلات آنها است اضافه کرد: زنان در دوران دفاع مقدس با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر به ترویج فرهنگ دفاع مقدس پرداختند که اگر این روحیه در جامعه از بین برود قطعا کشور دچار مشکلاتی خواهد شد.

وی افزود: امروز بر خلاف تمام تبلیغات گسترده ای که بر علیه وضعیت زنان ایران، در دنیا وجود دارد باید گفت اگر خصوصیات و ویژگی حضور زنان در عرصه های مختلف انقلاب مورد توجه جهانیان قرار گیرد باعث تغییر نگرش آنها نسبت به وضعیت زنان ایران در جامعه اسلامی می شود.

حسینی گفت: متاسفانه در غرب بر خلاف آنچه به صورت تبلیغات گسترده مطرح می شود، زن نقش ابزاری و عنصری مادی دارد که با توجه به ظواهر و جذابیت های مادی زنان از آنها استفاده های مختلف صورت می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کشورهایی که مسلمانان در آنها اقلیت هستند، زنان مسلمان با حضور همراه حجاب که نماد اسلام آنها است حضور گسترده ای در صحنه های مختلف اجتماعی دارند.

وی افزود: این در حالی است که امروز حضور زنان در صحنه های مختلف و مهم اجتماعی در کشوهایی که بیداری اسلامی در آنها آغاز شده بارز و مشهود است.

حسینی بیان کرد: همه ما وظیفه داریم فضای جامعه را آکنده از یاد و خاطره شهدا کنیم و فرهنگ شهید وشهادت باید همواره محور انجام تمام فعالیت ها باشد و در همه حوزه ها با جدیت دنبال شود و این مکتب زنده بماند.

وی اظهارداشت: شهدای بیداری اسلامی و همه شهدای انقلاب اسلامی با خون خود نهال انقلاب را بارور کردند که اثرات این خون ها برای اسلام جاودان باقی خواهد ماند.

حسینی همچنین با اشاره به 9 دی ماه روز بصیرت اضافه کرد: در آستانه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت هستیم که در فضای غبارآلود فتنه 88 مردم هم پیمان حرکت کردند و بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را نا امید کردند.

وی با بیان اینکه این روز نشانگر مقابله مردم با هجمه سنگین دشمنان قسم خورده ای است که در سال 88 همه این دشمنان با هم در یک عرصه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی متحد شدند ادامه داد: اتفاقات آن دوران درس عبرتی بود که برخی خواص رسالت تاریخی خود را به درستی انجام ندادند اما مردم با هوشیاری و بصیرت همیشگی در صحنه حاضر شدند که در این روز نیز زنان حضور فعالی داشتند.


عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آیت ا.. اسد الله ایمانی (یکشنبه 4 دی 1390)



ʼʼ سید محمد حسینی صبح یکشنبه چهارم دی ماه جاری از آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز که در یکی از بیمارستان‌های شیراز بستری است، عیادت کرد ʽʽ


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس/ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین ملاقات از نزدیک در جریان مراحل درمان و مداوای آیت الله اسدا.. ایمانی قرار گرفت و از خداوند متعال سلامت و بهبود کامل ایشان را مسئلت نمود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حرم حضرت احمد ابن موسی را زیارت کرد (یکشنبه 4 دی 1390)



ʼʼ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارم دی ماه جاری در شیراز با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی دیدار و پس اقامه نماز ظهر به زیارت حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) مشرف شد . ʽʽ


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس /سید محمد حسینی امروز پس از ورود به شیراز و شرکت در کنگره ملی بزرگداشت شهید نسرین افضل با آيت الله سيد مهدی دستغیب ديدار و سپس به زیارت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ مشرف شد .


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هيئت همراه وي همچنين با حضور در حرم حضرت سیدمیر محمد بن موسی بارگاه ملکوتي این امام زاده را زيارت و سپس با حضور بر مقبره شهید محراب حضرت آیت ا.. دستغیب به این شهید بزرگوار ادای احترام کردند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا